07 januari 2006

kerstdorp

Ja, het was stil,, maar de eerste foto's beginnen nu los te komen,, ik moet nog heel wat uitzoeken, maar laat ik maar bij het begin beginnen..

Andere jaren had ik een vlak dorp over dat over heel de breedte van de kamer was uitgegroeid,, dat wilde ik veranderen,,,
Maar hoe vorm te geven, vorig jaar was ik al aan het experimenteren met spooky castje, wat ook een origineel concept was en m.b.v. die bakken had ik al een soort van berg gemaakt,, maar als je er aan bewoog slingerde heel de boel vervaarlijk heen en weer, wat wil je zo'n berg piepschuim aan elkaar en op elkaar, dat wordt wiebelen,, dus er moest iets stevigs komen waarop dus met lagen piepschuim gewerkt kon worden, dus chris in de garage, mdf geregeld (oude tafelbladen van JMT, via, via),
En samen bepaald welke vormgeving het ging worden,, aangezien de boom dit jaar niet opgetuigd ging worden, dachten we (allebei) aan een piramide (boomvormig) bouwwerk met minimaal 3 niveau's te bekijken vanuit 3 zijdes (het raam ging wederom geblindeerd worden en waar laat je een hemelsnaam die berg contactdozen),
Boven op de creatie zou gaan komen, tuscany bell en een (zelf te verzinnen)klooster, maar n.a.v. een advertentie gingen we eens naar een alternatief kijken, met de juiste lichtjes zag dat er ook wel heel aantrekkelijk uit , (dus weg planning)


Die planning hebben we heel wat keren om moeten gooien, omdat het er toch anders uitzach als we verwachtten, en dan weer aller eruit, andere huisjes zoeken, en weer opnieuw beginnen (allemaal best tijdrovend)

Hier alvast de eerste serie, als ik zin heb ga ik weer verder met m'n verslag..
Categorie:

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een werk Rosie, maar lijkt me leuk om op die manier te bouwen, elke keer een stukje. Eigenlijk is het nooit af he. Mooie achtergrond op het middelste gedeelte.

Anoniem zei

Wow,wat een berg werk

Maar het resultaat straks zal prachtig zijn. Op de 2de foto zie ik dat je ingespannen bezig bent. Je hebt er een kleur van.

Anoniem zei

Wat een leuk idee om op deze manier te bouwen, ziet er nu al goed uit!

Anoniem zei

Wat leuk om dit te zien Rosie! Het lijkt wel een toverkasteel in de top! Wat een idee. En als ik de boel op de achtergrond zo eens bekijk, heb je bijna geen kamer over. Geen wonder dat je er geen St. Bernhard tussendoor wilt hebben.
Heel leuk om je zo aan het werk te zien. Geweldige bouwwerken.

En dit moest Rene natuurlijk ook zien. Jongens je raadt zijn reactie wel weer Het kan dus altijd nog erger"". Hij bedoelt daar dus mee je hele kamer opofferen. Hij begrijpt er helemaal niets van. Maar goed, als ik het szo groot ging maken al jij Rosie, dan ging ik in mijn eigen kamertje hoor, dan heeft hij niets te zeuren.
__________